W ramach godziny wychowawczej uczniowie klasy IV wzięli udział w edukacyjnym projekcie pod nazwą „Jeżowe moce żywieniowe”, którego celem jest promowanie świadomego podejścia do żywności i zdrowego odżywiania. Program ten został stworzony z myślą o dzieciach, by w przystępny i ciekawy sposób przekazać im wiedzę na temat pochodzenia żywności, jej rodzajów oraz znaczenia w codziennej diecie.
Podczas zajęć uczniowie obejrzeli prezentację multimedialną, która wprowadziła ich w świat produktów spożywczych – zarówno tych pochodzenia roślinnego, jak i zwierzęcego. Dowiedzieli się, skąd bierze się jedzenie, które trafia na nasze talerze, jakie procesy prowadzą od gospodarstw i zakładów produkcyjnych do sklepów, oraz dlaczego warto wybierać żywność lokalną i sezonową.
Zajęcia zakończyły się wspólnym rozwiązywaniem tematycznej krzyżówki pt. „Moc wiedzy o źródłach żywności”, która pozwoliła uczniom utrwalić zdobytą wiedzę w formie zabawy. Dzięki takiej formie nauki dzieci nie tylko poszerzyły swoją wiedzę, ale także miały okazję współpracować i rozwijać logiczne myślenie.
Udział w projekcie „Jeżowe moce żywieniowe” to kolejny krok w kierunku kształtowania zdrowych nawyków żywieniowych i świadomych postaw konsumenckich wśród najmłodszych.
Alicja Dudek